Cobalt Co50 Valkyrie

Batwing mengilhamkan sebuah jet pejuang peribadi yang diberi nama Cobalt Co50 Valkyrie. Pesawat itu direka dengan hanya menggunakan skrin iPad yang memaparkan maklumat penting seperti tempoh penerbangan bergantung kepada tahap bahan api, dan lain-lain

Valkyrie dikuasakan oleh kipas belakang, berpasangan dengan turbocharged enjin kuasa kuda sebanyak 350. Dengan enjin tersebut ia mampu bergerak sehingga mencapai kelajuan melebihi 300 mph. Ia mempunyai forewing yang lebih kecil berhampiran bahagia hadapan sayap utama, untuk membantu membelah angin diudara.

Jet tersebut mempunya 5 buah kerusi. kokpit nya mempunyai pandangan seluasa 320° dan penumpang boleh diatas kerusi yang hasil dari jahitan tangan Hermes.



Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Cobalt David Loury:

"Sepuluh tahun yang lalu, saya mempunyai visi untuk mengganggu industri penerbangan dengan pesawat peribadi yang inovatif, yang bukan sahaja berteknologi tinggi dan selamat, tetapi juga bentuk-centric dan mewah. Hari ini, Cobalt tidak lagi hanya prototaip. Ia adalah satu pesawat bertaraf dunia, lengkap dengan keselamatan canggih, teknologi, dan ciri-ciri reka bentuk moden bagi pengguna pelancongan yang cintakan dan peminat penerbangan."


Post a Comment

 
Top