Real Madrid: Cristiano Ronaldo mengakui merasakan tidak puas hati walaupun telah mencipta rekod peribadinya dengan memenangi Kasut Emas yang keempat sebagai penjaring terbanyak dalam liga domestik di Eropah musim lalu.

"Ia adalah detik yang sangat istimewa," kata penyerang Portugis berusia 30 tahun itu dalam satu majlis di ibu negara Sepanyol. "Tetapi saya tidak berpuas hati, saya sentiasa mahu lebih.

"Saya tahu saya adalah satu-satunya pemain yang memenangi kasut keemas ke-empat tetapi saya mahu lebih, saya mahu kelima dan keenam jika boleh."

Ronaldo menjaringkan 48 gol dalam 35 perlawanan Liga Sepanyol musim lalu untuk menuntut Kasut Emas ketiganya bersama Real Madrid selepas 2011 dan 2014. Beliau juga telah memenangi satu ketika bersam Manchester United pada tahun 2008. Tidak ada pemain lain yang telah memenanginya buat kali keempat.



Persaingan utama beliau iaitu Lionel Messi yang menjaringkan 43 gol bersama Barcelona untuk menduduki tempat kedua penjaring terbanyak musim lalu, telah memenangi anugerah itu tiga kali pada tahun 2010, 2012, 2013.

"Real Madrid adalah pasukan yang perlu memenangi kejuaraan setiap tahun. Musim ini, kami mahu memenangi kejohanan itu, Liga Juara-Juara, dan CUP."

Dua minggu lalu Ronaldo menjaringkan gol kerjaya 500 dan kemudian menyamai rekod kelab tally Raul 323 gol untuk Real Madrid.

Post a Comment

 
Top