Ada ramai anak gadis yang terperdaya oleh syaitan menganggap perkahwinan kerana nafsu adalah keji. Hakikatnya perkahwinan sememangnya dibina kerana nafsu, iaitu nafsu yang dipandu oleh panduan syarak. Ini kerana jika nafsu itu tidak mengikut syarak maka dia akan berzina.
Nabi salallahualaihiwassalam bersabda, ' فِي بِضْعِ أَحَدِكُمْ صَدَقَةٌ' Pada kemaluan kamu itu terdapat sedekah. [Riwayat Muslim] Ini kerana kata baginda jika menyalurkan nafsu pada jalan yang haram itu berdosa maka menyalurkan nafsu pada jalan yang halal itu pun mendapat pahala.
Nafsu itu ada banyak jenis, nafsu mutma'innah, nafsu lawwamah dan nafsu amarah bil suu'. Jangan pukul rata dengan mengatakan sesiapa yang kahwin kerana nafsu itu jahat, keji, kotor sebabnya ia adalah sunnah seperti hadith baginda yang menyebut, 'هلا بكرًا تلاعبها وتلاعبك' Kenapa tidak menikahi anak dara agar kamu dapat bermain2 dengannya dan dia bermain-main dengan kamu? [riwayat al-Bukhari dan Muslim]
Hadith di atas diriwayatkan oleh Jabir bin Abdullah RA yang menyebut tentang keutamaan anak dara berbanding janda yang mana keutamaan2 yang disebutkan dalam hadith-hadith itu semuanya SEMATA-MATA DEMI MEMUASKAN NAFSU SECARA MAKSIMAL, TOTAL, SEPENUHNYA, SEPUASNYA, SEBAIK-BAIKNYA, SEHABIS-HABISNYA kerana ia adalah halal dan banyak riwayat-riwayat sunnah menyokong hal ini.
Inilah fitrah lelaki yang Allah jadikan, 'GET USED TO IT'...
زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاءِ وَالْبَنِينَ وَالْقَنَاطِيرِ
'Dijadikan indah pada (pandangan) manusia kecintaan kepada apa-apa yang diingini, iaitu: wanita-wanita, anak-anak, harta yang banyak dari jenis emas, perak, kuda pilihan, binatang-binatang ternak..[Ali-Imran:14]
Disebutkan di dalam hadith yang sahih, yang sahih, yang sahih, yang sahih, yang sahih, yang sahih bahawa Nabi yang juga bertaraf Rasul iaitu SULAIMAN alaihissalam berkata bahawa dia akan menyetubuhi 60-70 isterinya pada satu malam sehingga mereka hamil agar melahirkan anak lelaki yang akan menjadi mujahid fisabilillah tetapi beliau terlupa mengucapkan Insya'Allah dan beliau berhasil menyetubuhi mereka semuanya namun cuma seorang yang hamil itu pun cacat. baginda rasulullah bersabda, 'Kalau Sulaiman mengucapkan Insya'Allah nescaya mereka akan lahir semuanya dan menjadi mujahid fisabilillah.' [riwayat al-Bukhari dan Muslim BUKAN RIWAYAT NAQIBAH-NAQIBAH DAN/ AKAK-AKAK SENIOR]
Kemudian Allah sebut pula dalam al-Quran,
نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ
' Isteri-isteri kamu ialah ladang bagi kamu, datangilah mereka menurut cara yang kamu suka.' [Al-baqarah: 223]
Allahuakbar, ayat pasal seks ni ?? Ceritanya Umar al-Khattab RA, lelaki yang mulia selepas Abu Bakar RA dan lebih mulia dari Pak Syeikh, Tuan Habib, kakak-kakak senior, Prof Dr Murrabi, naqibah bla-bla....Umar RA telah datang mengadu kepada Rasulullah salallahualaihiwassalam bahawa semalam dia telah melakukan seks dengan isterinya dengan cara membelakangi isterinya. Dia sangka perbuatannya itu dosa maka turunlah ayat ini. [riwayat Ahmad dan Tirmidzi]
Imam Al-Bukhari juga meriwayatkan dari Ibnu Umar, dia berkata, "Ayat ini turun pada masalah menjimak' istri dari arah belakang."
Jimak ini maksudnya seks, seks ini kena ada nafsu jika tidak Zakar tidak dapat keras atau disebut eraksi, kalau tiada nafsu sebab isteri berbadan kurap kerana tidak pandai jaga kulit, atau kerana wanita ini pemalas jaga kecantikan tetapi harap lelaki menikahinya semata-mata kerana 'alasan' TERIMALAH AKU SEADANYA atau NIKAHILAH AKU KERANA AGAMAKU (walaupun hakikatnya tak beragama mana pun harap pi usrah dan jemaah syok sendiri, hadith nabi pun tak tahu dan sunnah pun jahil) Maka jimak tak sampai maksud, sukar nak berlaku jimak atau kepuasan pada suami sedangkan itu hak suami dan termasuk asas-asas pernikahan.

Akhir kata,
Marilah kita muhasabah apakah wanita tidak menikahi kerana nafsu?
1. Mahukah anak gadis belajar 'Medic' di Mesir, bernikah dengan PAK MAT yang berusia 50 tahun ? Beliau imam masjid dan soleh....beragama.
Tak mahu ? Nak muda ? Itu nafsulah tu.
2. Mahukah anak gadis jadi nombor 4, berpoligami dengan ustaz yang alim, bertaqwa, soleh bla2...??
Tak mahu ? Mahu jadi isteri pertama saja ?? Itu nafsulah tu.
3. Mahukah anak gadis yang 'study Medic' di Mesir dan ikut usrah ini bernikah dengan Ramli penjual Tempe di Pasar malam ?
Tak mahu ? Mahu suami yang doktor juga, jurutera atau professional ? Itu nafsulah tu.
Perempuan pun banyak nafsu juga cuma CARA DAN BENTUK NAFSU lelaki dan perempuan berbeza.
Jangan mengeji apa yang kamu tak fahami, sebaliknya belajar bukan membodohkan diri !
dari FB: Emran Ahmad

Post a Comment

 
Top