Sy OKU pekak dan educated person. Sy jual lunch box sbb jaga mak sakit stroke separuh.
-Kenapa saya tak cari kerja?
Saya mmg nak cari kerja. Tapi saya dah sedar takde org nak jaga mak kerana saya anak tunggal, so saya sanggup lupakan mengejar cita2 demi menjaga mak seorang. Saya telah menjaga mak saya selama 3 tahun.
-Macam mana saya boleh pandai masak?
Saya sebenarnya belajar ilmu masak dari mak sebelum jatuh sakit. Mak saya dulu pernah berniaga time saya kecil. Terima kasih mak kerana kasih sayang dan ajar saya masak dgn bersungguh2.
-Macam mana saya boleh jadi OKU?
Saya OKU pekak sejak dilahirkan. Alhamdulillah mak sanggup terima saya seada2nya dan jaga dgn penuh kasih sayang. Arwah abah sudah lama tinggalkan saya dan mak sejak saya berusia 8 tahun.
- macam mana dapat idea lunch box delivery?
Saya selalu update pelbagai masakan saya di Facebook. Ramai yg memberi idea mereka. Saya dulu takut. Tapi saya cuba berani ambik bisnes lunch box delivery.
-Macam mana dapat modal bisnes lunch box delivery?
Saya sebenarnya guna duit bantuan baitulmal mak saya punya. Alhamdulillah dapat hasil untung sikit sehari selepas bisnes hari pertama.

Apa2 pun semoga inspirasi & teladan yg baik pd kalian.. saya terima kasih kerana kalian menyokong saya. May Allah bless all of you😘
Dari FB : Hairul Anuar



Post a Comment

 
Top